Spring til indhold

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom

Generelle vilkår og betingelser

 Generelle vilkår og betingelser og kundeinformation



1 Grundlæggende bestemmelser

(1) Følgende vilkår og betingelser gælder for kontrakter, som du indgår med os som udbyder (Ecomline UG (haftungsbeschränkt)) via hjemmesiden https://nordestic.de/. Medmindre andet er aftalt, gør vi indsigelse mod, at du medtager dine egne vilkår og betingelser, som du måtte anvende.


(2) En forbruger i henhold til de følgende bestemmelser er enhver fysisk person, der indgår en retshandel med henblik på formål, der overvejende hverken kan henføres til hans erhvervsmæssige eller selvstændige erhvervsmæssige virksomhed. En iværksætter er enhver fysisk eller juridisk person eller et retsevneberettiget partnerskab, som ved indgåelse af en retshandel handler som led i udøvelsen af sin selvstændige erhvervs- eller handelsvirksomhed.


2 Indgåelse af kontrakten

(1) Kontraktens genstand er salg af varer.


Vores tilbud på internettet er uforpligtende og ikke et bindende tilbud om at indgå en kontrakt.




(2) Du kan afgive et bindende købstilbud (ordre) via online indkøbskurvsystemet.


I den forbindelse lægges de varer, der skal købes, i "indkøbskurven". Du kan til enhver tid åbne "indkøbskurven" via den tilsvarende knap i navigationslinjen og til enhver tid foretage ændringer der. Når du har åbnet siden "Checkout" og indtastet dine personlige data samt betalings- og forsendelsesbetingelser, vises alle ordredata til sidst igen på siden med ordreoversigt. Inden du afgiver din bestilling, har du mulighed for at kontrollere oplysningerne i ordreoversigten igen, ændre dem (også ved hjælp af "tilbage"-funktionen i internetbrowseren) eller annullere bestillingen.


Ved at sende bestillingen via knappen "bestilling mod betaling" afgiver du et bindende tilbud til os.


Du vil først modtage en automatisk e-mail om modtagelsen af din bestilling, som endnu ikke fører til indgåelse af kontrakten.


(3) Accepten af tilbuddet (og dermed indgåelsen af kontrakten) sker inden for 2 dage ved en bekræftelse i tekstform (f.eks. e-mail), hvori udførelsen af ordren eller leveringen af varerne bekræftes over for dig (ordrebekræftelse).


Hvis du ikke har modtaget en tilsvarende besked, er du ikke længere bundet til din ordre. I så fald refunderes alle allerede leverede tjenester straks.


(4) Behandlingen af ordren og fremsendelsen af alle oplysninger, der er nødvendige i forbindelse med indgåelsen af kontrakten, sker delvist automatisk via e-mail. Du skal derfor sikre dig, at den e-mailadresse, du har oplyst os, er korrekt, at modtagelsen af e-mails er teknisk garanteret, og især at den ikke forhindres af SPAM-filtre.


3 Individuelt udformede varer

(1) Du skal give os de relevante oplysninger, tekster eller filer, der er nødvendige for den individuelle udformning af varen, via online-bestillingssystemet eller via e-mail senest umiddelbart efter kontraktens indgåelse. Vores eventuelle specifikationer om filformater skal overholdes.


(2) Du forpligter dig til ikke at overføre data, hvis indhold krænker tredjemands rettigheder (især ophavsrettigheder, navnerettigheder, varemærkerettigheder) eller overtræder gældende lovgivning. Du fritager os udtrykkeligt for alle krav fra tredjeparter i denne forbindelse. Dette gælder også for omkostningerne til den juridiske repræsentation, der er nødvendig i denne forbindelse.


(3) Vi kontrollerer ikke de overførte data med hensyn til indholdets rigtighed og påtager os i den forbindelse ikke noget ansvar for fejl.


4 Ret til tilbageholdelsesret, ejendomsforbehold

(1) Du kan kun udøve en tilbageholdelsesret for så vidt angår krav fra samme kontraktforhold.


(2) Varerne forbliver vores ejendom, indtil købsprisen er betalt fuldt ud.


(3) Hvis du er iværksætter, gælder desuden følgende:


a) Vi forbeholder os ejendomsretten til varerne, indtil alle krav, der opstår i forbindelse med den aktuelle forretningsforbindelse, er blevet fuldt ud betalt. Inden overdragelsen af ejendomsretten til de forbeholdte varer er det ikke tilladt at pantsætte eller overføre ejendomsretten som sikkerhed.
b) Du må videresælge varerne som led i den almindelige forretningsgang. I dette tilfælde overdrager du allerede nu alle krav til os svarende til det fakturabeløb, som du har fået ved videresalget; vi accepterer overdragelsen. Du er endvidere bemyndiget til at inddrive kravet. Hvis du ikke opfylder dine betalingsforpligtelser korrekt, forbeholder vi os dog retten til selv at inddrive kravet.
c) Ved sammenlægning og sammenblanding af forbeholdsvarer erhverver vi medejendomsretten til den nye genstand i forhold til forbeholdsvarens fakturaværdi i forhold til de øvrige forarbejdede varer på tidspunktet for forarbejdningen.
d) Vi forpligter os til på din anmodning at frigive de sikkerheder, som vi har ret til, i det omfang den realiserbare værdi af vores sikkerheder overstiger den fordring, der skal sikres, med mere end 10 %. Det påhviler os at udvælge de sikkerheder, der skal frigives.


5 Garantier

(1) De lovbestemte rettigheder til ansvar for mangler gælder.


(2) Som forbruger skal du straks efter levering kontrollere varerne for fuldstændighed, åbenlyse mangler og transportskader og hurtigst muligt underrette os og transportøren om eventuelle klager. Hvis du undlader at gøre det, påvirker det ikke dine lovbestemte garantikrav.


(3) Hvis en egenskab ved varen afviger fra de objektive krav, anses afvigelsen kun for at være aftalt, hvis vi har informeret dig herom, inden du afgiver kontraktserklæringen, og hvis afvigelsen udtrykkeligt og særskilt er aftalt mellem de kontraherende parter.


(4) For så vidt du er iværksætter, gælder følgende som en afvigelse fra ovenstående garantibestemmelser:


a) Kun vores egne specifikationer og producentens produktbeskrivelse anses for at være godkendt som varens kvalitet, men ikke andre reklamer, offentlige kampagner og udtalelser fra producenten.
b) I tilfælde af mangler yder vi efter eget valg garanti ved afhjælpning af manglen eller ved efterlevering. Hvis afhjælpningen af mangler mislykkes, kan du efter eget valg kræve et prisnedslag eller hæve kontrakten. Afhjælpning af mangler anses for at være mislykkedes efter et andet forgæves forsøg, medmindre varens eller manglens art eller andre omstændigheder tyder på noget andet. I tilfælde af afhjælpning af mangler er vi ikke forpligtet til at afholde de øgede omkostninger, der opstår som følge af overførslen af varerne til et andet sted end opfyldelsesstedet, forudsat at overførslen ikke svarer til den tilsigtede anvendelse af varerne.
c) Garantiperioden er et år fra leveringen af varerne. Afkortningen af fristen gælder ikke
- for skader, der skyldes os, og som skyldes forsætligt forvoldt skade på liv, legeme eller helbred, og for andre skader, der er forvoldt forsætligt eller groft uagtsomt;


- for så vidt som vi svigagtigt har fortiet manglen eller har påtaget os en garanti for varens kvalitet;


- hvis der er tale om genstande, der er blevet anvendt i overensstemmelse med deres sædvanlige anvendelse for en bygning og har forårsaget dens mangler;


- i tilfælde af lovbestemte regresrettigheder, som du har over for os i forbindelse med rettigheder, der opstår som følge af mangler.


6 Valg af lovvalg, opfyldelsessted og værneting

(1) Tysk lov finder anvendelse. For forbrugere gælder dette lovvalg kun i det omfang, at den beskyttelse, der ydes i henhold til ufravigelige bestemmelser i loven i den stat, hvor forbrugeren har sit sædvanlige opholdssted, ikke ophæves som følge heraf (favorabilitetsprincippet).


(2) Ydelsesstedet for alle ydelser, der følger af forretningsforbindelsen med os, og værnetinget er vores hjemsted, hvis du ikke er en forbruger, men en erhvervsdrivende, en offentligretlig juridisk enhed eller en offentligretlig specialfond. Det samme gælder, hvis du ikke har et almindeligt værneting i Tyskland eller EU, eller hvis dit bopælssted eller sædvanlige opholdssted er ukendt på det tidspunkt, hvor sagen anlægges. Retten til også at anlægge sag ved retten på et andet lovbestemt værneting forbliver upåvirket af dette.


(3) Bestemmelserne i FN's konvention om aftaler om internationale køb af varer finder udtrykkeligt ikke anvendelse.



Kundeinformation

Sælgerens identitet

Ecomline UG (begrænset ansvar)
Mellumweg 14
28197 Bremen
Tyskland
E-mail: business@nordestic.zendesk.com




Alternativ tvistbilæggelse:


Europa-Kommissionen tilbyder en platform for udenretslig online tvistbilæggelse (OS-platformen), som findes på https://ec.europa.eu/odr (https://ec.europa.eu/odr).

 

Oplysninger om indgåelsen af kontrakten

De tekniske skridt til indgåelse af kontrakten, selve indgåelsen af kontrakten og mulighederne for korrektion udføres i overensstemmelse med bestemmelserne "Indgåelse af kontrakten" i vores almindelige forretningsbetingelser (del I.).

 

Kontraktsprog, opbevaring af kontrakttekst

3.1 Kontraktens sprog er tysk.


3.2 Vi gemmer ikke hele kontraktteksten. Inden du sender ordren via online indkøbskurvsystemet, kan du udskrive kontraktdataene eller gemme dem elektronisk ved hjælp af browserens udskriftsfunktion. Når vi har modtaget din bestilling, får du ordreoplysningerne, de lovpligtige oplysninger om fjernsalgsaftaler og de generelle vilkår og betingelser tilsendt dig igen pr. e-mail.


Væsentlige egenskaber ved varerne eller tjenesteydelserne

De væsentligste egenskaber ved varerne og/eller tjenesteydelserne fremgår af de respektive tilbud.


Priser og betalingsbetingelser

5.1 De priser, der er anført i de respektive tilbud, samt forsendelsesomkostningerne udgør de samlede priser. De omfatter alle priskomponenter, herunder alle gældende skatter og afgifter.


5.2 De påløbne forsendelsesomkostninger er ikke inkluderet i købsprisen. De kan indkaldes via en tilsvarende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud, vises særskilt i forbindelse med bestillingsprocessen og skal betales af dig, medmindre der er lovet gratis levering.


5.3 De betalingsmetoder, der er tilgængelige for dig, fremgår af en tilsvarende knap på vores websted eller i det pågældende tilbud.


5.4 Medmindre andet er angivet i de enkelte betalingsmetoder, skal betalingsfordringer, der opstår i forbindelse med den indgåede kontrakt, betales straks.


Leveringsbetingelser

6.1 Leveringsbetingelserne, leveringsdatoen og eventuelle leveringsrestriktioner kan findes under en tilsvarende knap på vores hjemmeside eller i det pågældende tilbud.


6.2 Hvis du er forbruger, er det lovbestemt, at risikoen for hændeligt tab og hændelig forringelse af den solgte vare under forsendelsen først overgår til dig, når varen overdrages, uanset om forsendelsen er forsikret eller ej. Dette gælder ikke, hvis du selvstændigt har givet et transportfirma, der ikke er udpeget af iværksætteren, eller en person, der på anden måde er udpeget til at udføre forsendelsen, i opdrag.


Hvis du er iværksætter, er levering og forsendelse på din risiko.


Juridisk ansvar for fejl og mangler

Ansvaret for mangler er reguleret af bestemmelsen om "Garanti" i vores generelle betingelser (del I).


Disse generelle betingelser og kundeinformationer er udarbejdet af Händlerbunds jurister med speciale i IT-lovgivning og kontrolleres løbende for at sikre, at de er i overensstemmelse med lovgivningen. Händlerbund Management AG garanterer for teksternes retssikkerhed og er ansvarlig i tilfælde af advarsler. Du kan finde flere oplysninger på: https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service (https://www.haendlerbund.de/de/leistungen/rechtssicherheit/agb-service).


sidste opdatering: 01.01.2022